Sterke merken ontstaan wanneer iedereen in het bedrijf eenduidig volgens het merk werkt. Dit vereist een positionering die op eenzelfde manier kan worden geïnterpreteerd. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Veel merkprojecten gaan moeizaam of falen uiteindelijk, met onduidelijke merkproposities tot gevolg. Sterke merken daarentegen hebben tal van voordelen: een hogere winstgevendheid, hogere betrokkenheid van klanten en medewerkers, allemaal door eenduidigheid in de merkervaring. Niet gek dus dat we dat daar ook willen komen. Maar hoe kom je daar en welke lessen kunnen we leren van sterke merken? Dat en meer leert u tijdens deze cursus.

Onderwerpen

  • Hoe kom ik tot een heldere brand strategy en merkpositionering?
  • Welke rol spelen merkwaarden, archetypen en 'laddering' hierbij?
  • Hoe kan ik een betekenisvolle waardepropositie in de markt zetten?
  • Hoe kun je een sterk merk bouwen, exploiteren en onderhouden?
  • Hoe breng je het merk in lijn met de organisatieprocessen?
  • Hoe ontwikkel je een krachtige, onderscheidende online brandingstrategie?
  • Hoe zorgt uw social mediastrategie voor versterking van de merkboodschap?
  • Hoe waarborg je de merkconsistentie tijdens de executiefase?

Resultaat

Na afloop van de cursus Merkstrategie & Positionering bent u in staat om uitvoering te geven aan uw brand strategy. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzes zullen zijn. U weet hoe u tot een juiste merkstrategie en gewenste positionering kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van brand management, veranderprocessen, reputatiemanagement en het bewaken van identiteits- vraagstukken.

Inhoud van de cursus

De E-Learning ‘Merkstrategie & Positionering' (Cursus) omvat 5 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community.

Merkstrategie, merkwaarden en merkpositionering (online college 1 en 2)

Tijdens deze module leert u hoe u een kunt komen tot een heldere merkpositionering en/ of branding strategie.  U wordt bijgepraat over de rol van merkwaarden, archetypes en ‘laddering’ in branding. U leert hoe u vanuit een merkstrategie tot concrete merkcommunicatie kunt komen en hoe u kunt bouwen aan een sterk merk. Uiteraard komt ook de (interne) organisatiekant van het merk aan de orde.

Online branding en social strategy (online college 3 en 4)

Tijdens deze module leert u hoe u tot een succesvolle online branding- en social strategie kunt komen. U leert het belang van digital onderkennen en leert hoe u met de specifieke dynamieken van het web dient om te gaan. U wordt bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online branding en leert tot slot hoe ‘digital en social’ verweven kan worden met (bestaand) merkbeleid in de organisatie.

Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 5 )

Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?

Vorm van de cursus

De e-learning omvat een integrale opname van de open klassikale opleiding, welke gemonteerd en geprepareerd is als e-learning. Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen. U volgt de e-learning vanuit de online leeromgeving en krijgt hierbij de beschikking over video's, slides, artikelen en andere lesmaterialen. De e-learning Merkstrategie & Positionering is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel  mogelijk bij te brengen over branding, positioneren en merkstrategie. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief en wordt in een kleinschalige setting geupdate met de laatste kennis en inzichten.

Voor wie is de cursus bestemd?

De e-learning ‘‘Merkstrategie & Positionering’’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Ervaringen

- 9
 “Het was een goede ervaring, interactieve docent. We werden direct aan het werk gezet, dat brak het ijs. Snel veel handige tips gekregen. Veel voorbeelden uit de praktijk en daardoor snel in te leven. Dus dik tevreden.”

Docenten

De docenten die de opleiding E-learning Merkstrategie & Positionering (Cursus) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1139 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Startdata

Er kan in principe op elk gewenst moment gestart worden met de e-learning. We raden echter aan om zoveel mogelijk het stramien aan te houden van de klassikale variant. Dit om bepaalde uitdagingen / ervaringen direct met medecursisten te kunnen bespreken. Uiteraard staat ook de kerndocent tot uw beschikking voor al uw vragen.

1

Persoonsgegevens

2

Facturatie

3

Bevestiging


Persoonsgegevens



Adresgegevens



Facturatie



Factuuradres

Bevestiging



Ja Algemene voorwaarden

Inschrijven

Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Brochure aanvragen

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Kosten:
€1139

Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer