Productmanagement is een dynamisch vakgebied en als productmanager heeft u een belangrijke rol binnen de organisatie. U bent een centrale schakel tussen research, productontwikkeling, marketing, sales en finance. Om deze rol met verve te kunnen uitvoeren heeft u uiteraard de nodige kennis en vaardigheden nodig. De cursus Product Management reikt u alle concepten, inzichten, tools en vaardigheden aan die u als productmanager nodig heeft om de verantwoordelijkheden van het vak te kunnen dragen en uzelf als productmanager naar een hoger niveau te brengen.

Onderwerpen

  • Welke trends zijn er binnen productontwikkeling en productmanagement?
  • Hoe kan ik een productstrategie formuleren in met de bedrijfsstrategie?
  • Hoe kan ik een productplan lanceren wat zowel haalbaar als concurrerend is?
  • Hoe een productstrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
  • Welke rol spelen development, planning en marketing bij productstrategie?
  • Welke skills zijn vereist om productplannen in de organisatie door te voeren?
  • Hoe meet ik de effectiviteit van de productstrategie en hoe kan ik bijsturen?

Resultaat

Na afloop van de cursus Product Management bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het productbeleid. U weet wat de strategische en praktische implicaties van uw keuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste productstrategie kunt komen en weet ook hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het dagelijkse product management en op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van research, product development, financiële planning en marketing.

Inhoud van de cursus

De E-Learning ‘Product Management' (Cursus) omvat 5 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community.

Strategie, organisatiebeleid en de rol van product management (online college 1 en 2)

Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op uw rol als productmanager binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie,  consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D  en waardepropositie-ontwikkeling.

Productontwikkeling, planning en lancering (online college 3 en 4)

Tijdens deze module leert u hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.

Product- en portfoliomanagement (online college 5)

Tijdens deze module leert u hoe u grip kunt houden op het productmanagementproces. Vragen die aan bod komen zijn: In welke mate behouden uw producten hun relatieve posities in de markt en hoe kunt u hierop inspelen? Hoe kunt u uw competitief voordeel uitspelen? Hoe gaat u om met portfoliovraagstukken? Tevens wordt er ingezoomd op het financiële aspect. U leert o.a. hoe u een financieel businessplan voor uw productportfolio ontwikkelt en hoe u het budget  kunt berekenen en hoe u dit  onder controle houdt.

Vorm van de cursus

De e-learning omvat een integrale opname van de open klassikale opleiding, welke gemonteerd en geprepareerd is als e-learning. Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen. U volgt de e-learning vanuit de online leeromgeving en krijgt hierbij de beschikking over video's, slides, artikelen en andere lesmaterialen. De e-learning Product Management is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief.

Voor wie is de cursus bestemd?

De e-learning is bedoeld voor is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van product management, marktonderzoek, product ontwikkeling, marketing en financiële planning. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Ervaringen

- 8,5
 “Leuke en leerzame colleges. Met name de colleges waarin voorbeelden uit de praktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “

     

- 9
 “Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer. Mooie locatie”

     

- 9
 “Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Arend Jan Majoor en Marcel Kuiper zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun kennis en expertise op inspirerende wijze over het voetlicht te brengen

Docenten

De docenten die de opleiding E-learning Product Management (Cursus) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.

Patrick van Thiel
Patrick van Thiel

Patrick van Thiel. Beheerst de kunst van het definiëren, configureren en implementeren van de gewenste bedrijfs-, merk-, marketing- en communicatie- en designstrategieën. Snel vertrouwd met nieuwe situaties en nieuwe feiten door combinatie van analytisch en conceptueel vermogen. Strategisch, creatief én pragmatisch. Zeer gemotiveerd om blijvende (team) resultaten te bereiken. Brede kijk op zaken. Motto: connecting the dots & finding the missing links.

alexander-boelen-150x150.jpg
Alexander Boelen

Alexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1139 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Startdata

Er kan in principe op elk gewenst moment gestart worden met de e-learning. We raden echter aan om zoveel mogelijk het stramien aan te houden van de klassikale variant. Dit om bepaalde uitdagingen / ervaringen direct met medecursisten te kunnen bespreken. Uiteraard staat ook de kerndocent tot uw beschikking voor al uw vragen.

1

Persoonsgegevens

2

Facturatie

3

Bevestiging


Persoonsgegevens



Adresgegevens



Facturatie



Factuuradres

Bevestiging



Ja Algemene voorwaarden

Inschrijven

Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Brochure aanvragen

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Kosten:
€1139

Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer