Tijdens de cursus Tactisch Merkmanagement staat de executie van merkstrategie centraal. Vragen die hierbij centraal staan: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden? Maar ook: hoe maakt u de organisatie/ uw medewerkers gereed voor de implementatie van de merkstrategie. 

Onderwerpen

  • Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
  • Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ merkpositionering ontwikkelen?
  • Hoe kan ik een merkstrategie opzetten, integreren en implementeren in de organisatie?
  • Hoe kan ik ervoor zorgen dat het merk als kompas gebruikt wordt in de organisatie?
  • Hoe zorg je dat er merkconsistentie gewaarborgd wordt tijdens de executiefase?
  • Hoe ontwikkel je een krachtige en onderscheidende online brandingstrategie?

Resultaat

U weet hoe u tot een juiste ‘brand strategy’ kunt komen en weet tevens hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het ‘internal brandingproces’ en weet op de juiste momenten bij te sturen.

Inhoud van de cursus

De E-Learning ‘Tactical Merkmanagement' (Cursus) omvat 5 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community.

Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 1 en 2)

Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?

Brand driven change management (online college 3 en 4 )

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie/ uw medewerkers concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over internal branding, organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om gedragsverandering tot stand te brengen.

Borging van de merkidentiteit in de organisatie  (online college 5 )

Tijdens deze module komt het borgingsstuk van merkbeleid uitvoerig aan bod. U leert hoe u het ‘Brand DNA’ van uw bedrijf kunt borgen in organisatieprocessen zodat u op een duurzame manier aan uw merk verder kunt bouwen. Daarnaast leert u hoe u het gewenste merkgedrag van uw medewerkers verder kunt stimuleren, de betrokkenheid kunt verhogen en dit ‘brand behaviour’ kunt verankeren

Vorm van de cursus

De e-learning omvat een integrale opname van de open klassikale opleiding, welke gemonteerd en geprepareerd is als e-learning. Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen. U volgt de e-learning vanuit de online leeromgeving en krijgt hierbij de beschikking over video's, slides, artikelen en andere lesmaterialen. De cursus Tactical Merkmanagement is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over branding, positioneren en merkstrategie.  U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief en wordt in een kleinschalige setting geupdate met de laatste kennis en inzichten.

Voor wie is de cursus bestemd?

De e-learning ‘‘Tactical Merkmanagement’’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.

Ervaringen

- 9
 “Goede en leerzame colleges. Met name de colleges waarin voorbeelden uit de praktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “

     

- 8,5
 “Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer. Mooie locatie”

     

- 8
 “Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Docenten zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun kennis en expertise op inspirerende wijze over het voetlicht te brengen “

Docenten

De docenten die de opleiding E-learning Tactical Merkmanagement (Cursus) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 1139 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Startdata

Er kan in principe op elk gewenst moment gestart worden met de e-learning. We raden echter aan om zoveel mogelijk het stramien aan te houden van de klassikale variant. Dit om bepaalde uitdagingen / ervaringen direct met medecursisten te kunnen bespreken. Uiteraard staat ook de kerndocent tot uw beschikking voor al uw vragen.

1

Persoonsgegevens

2

Facturatie

3

Bevestiging


Persoonsgegevens



Adresgegevens



Facturatie



Factuuradres

Bevestiging



Ja Algemene voorwaarden

Inschrijven

Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Brochure aanvragen

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Kosten:
€1139

Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer