Opleidingsinformatie:
Door te opereren vanuit een eenduidige merkstrategie fungeert uw eigen merk als leidraad /kompas voor uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Uw merk komt hierbij tot leven en wordt een krachtige tool om uw klanten en personeel te motiveren, focus aan te brengen in uw bedrijfsactiviteiten en keuzes te maken op alle niveaus binnen de organisatie. Tijdens deze opleiding leert u onder andere hoe u tot een succesvolle merkstrategie kunt komen en hoe u uw merk kunt onderhouden, doorontwikkelen en verduurzamen.
Onderwerpen
- Welke trends zijn er op het gebied van merkontwikkeling en branding?
- Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
- Hoe kan ik een merkstrategie opzetten en implementeren in de organisatie?
- Hoe kan ik het merk als kompas laten gebruiken in de organisatie?
- Hoe waarborg je de merkconsistentie tijdens de branding executiefase?
- Hoe ontwikkel je een krachtige en onderscheidende online merkstrategie?
- Hoe verenig je (external) brand building met internal branding ?
- Hoe veranker je het gecreëerde ''Brand DNA'' in de organisatieprocessen?
Resultaat
Na afloop van de Post HBO Strategisch Merkmanagement bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan het ‘strategische merkenbeleid’. U weet hierbij wat de strategische en praktische implicaties van uw beleidskeuzen zijn. U weet hoe u tot een juiste 'brand strategy' kunt komen en weet tevens hoe u in logische stappen tot een goede executie kunt komen. U bent in staat om grip te houden op het 'internal brandingproces' en weet op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis op het gebied van merkstrategie, brand development en imago management.
Inhoud van de cursus
De E-Learning ‘Strategisch Merkmanagement (Post HBO) omvat 10 online colleges van 3 uur. U volgt de cursus flexibel in uw eigen tijd met ondersteuning van kerndocent en community.
Merkstrategie, merkwaarden en merkpositionering (online college 1 en 2)
Tijdens deze module leert u hoe u een kunt komen tot een heldere merkpositionering en/ of branding strategie. U wordt bijgepraat over de rol van merkwaarden, archetypes en ‘laddering’ in branding. U leert hoe u vanuit een merkstrategie tot concrete merkcommunicatie kunt komen en hoe u kunt bouwen aan een sterk merk. Uiteraard komt ook de (interne) organisatiekant van het merk aan de orde.
Online branding en social strategy (online college 3 en 4)
Tijdens deze module leert u hoe u tot een succesvolle online branding- en social strategie kunt komen. U leert het belang van digital onderkennen en leert hoe u met de specifieke dynamieken van het web dient om te gaan. U wordt bijgepraat over de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van online branding en leert tot slot hoe ‘digital en social’ verweven kan worden met (bestaand) merkbeleid in de organisatie.
Uitvoering en integratie van merkbeleid (online college 5 + 6)
Tijdens deze module staat de executie van merkstrategie centraal. Kernvraag die hierbij centraal staat: Hoe breng je het merk in lijn met andere organisatieprocessen? Hoe zorg je ervoor dat het merk hierop kan ‘aanhaken’? En bovenal; hoe richt je je systemen hierop in zodat er op een consequente en consistente manier merkenbeleid gevoerd kan worden?
Brand driven change management (online college 7 + 8 )
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie/ uw medewerkers concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over internal branding, organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om gedragsverandering tot stand te brengen.
Borging van de merkidentiteit in de organisatie (online college 9 + 10 )
Tijdens deze module komt het borgingsstuk van merkbeleid uitvoerig aan bod. U leert hoe u het ‘Brand DNA’ van uw bedrijf kunt borgen in organisatieprocessen zodat u op een duurzame manier aan uw merk verder kunt bouwen. Daarnaast leert u hoe u het gewenste merkgedrag van uw medewerkers verder kunt stimuleren, de betrokkenheid kunt verhogen en dit ‘brand behaviour’ kunt verankeren.
Vorm van de opleiding
De e-learning omvat een integrale opname van de open klassikale opleiding, welke gemonteerd en geprepareerd is als e-learning. Ideaal voor de deelnemer met weinig tijd en/ of geen mogelijkheid tot reizen. U volgt de e-learning vanuit de online leeromgeving en krijgt hierbij de beschikking over video's, slides, artikelen en andere lesmaterialen. De e-learning Strategisch Merkmanagement (Post HBO) is zo opgezet om u in praktische zin en in relatief kort tijdsbestek zoveel mogelijk bij te brengen over merkbeleid en branding. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding/ referaat wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding.
Voor wie is de cursus bestemd?
De e-learning ‘Strategisch Merkmanagement’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van merkstrategie en brand management. De cursus is een executive training wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau.
Ervaringen
- 9
“Leuke en leerzame colleges. Met name de colleges waarin voorbeelden uit de praktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “
- 8,5
“Het was een goede ervaring, interactieve docent. We werden direct aan het werk gezet, dat brak het ijs. Snel veel handige tips gekregen. Veel voorbeelden uit de praktijk en daardoor snel in te leven. Dus dik tevreden.”
- 8
“Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer. Mooie locatie”
- 9
“Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Docenten zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun kennis en expertise op inspirerende wijze over het voetlicht te brengen “
Docenten
De docenten die de opleiding E-learning Strategisch Merkmanagement (Post HBO) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.
Kosten
Uw investering voor deze opleiding bedraagt 2295 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.
Startdata
Er kan in principe op elk gewenst moment gestart worden met de e-learning. We raden echter aan om zoveel mogelijk het stramien aan te houden van de klassikale variant. Dit om bepaalde uitdagingen / ervaringen direct met medecursisten te kunnen bespreken. Uiteraard staat ook de kerndocent tot uw beschikking voor al uw vragen.
Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Opleidersbeoordeling
Kosten:
€2295

Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer