Door te innoveren creëert u enerzijds waarde voor u als organisatie en anderzijds voor uw klanten. Aangezien de wereld om u heen in razendsnel tempo verandert, is het daarom van het grootste belang om erachter te komen hoe uw klanten over uw organisatie/ producten denken en waar ze behoefte aan hebben. Hier dient vervolgens uiteraard een passend aanbod bij ontwikkeld te worden. Niets doen aan businessontwikkeling is vragen om problemen want de concurrentie zal niet stil blijven zitten. Pro-actief inzetten op innovatie is uiteraard de sterkste zet. Deze opleiding helpt u bij het opzetten van een ‘brand driven innovation’ beleid waarbij business-, innovatie,- en productprocessen worden opgetuigd vanuit een centrale merkgedachte.

 Onderwerpen

  • Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
  • Borging van het gebruik van het merk (als kompas) in de organisatie
  • Opstellen van een effectieve (brand) innovation- en developmentstrategie
  • Bouw van een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen
  • Hoe kan ik een product strategie formuleren, in lijn met de bedrijfsstrategie?
  • Integratie en implementatie van de productstrategie in de organisatie
  • Meten van de effectiviteit van de product/portfoliostrategie en hoe bijsturen?

Resultaat

Na afloop van de executive master Brand Driven Innovation & Product Management bent u in staat om zelfstandig een gedegen 'merkgedreven innovatiestrategie' samen te stellen en succesvol te implementeren. U heeft de juiste managementvaardigheden en leiderschapskwaliteiten om de gewenste verandering succesvol door te voeren. Uw analysevaardigheden en strategisch handelen zijn naar een hoger niveau gebracht, waardoor u in staat bent betere en scherpere managementbeslissingen te nemen. U bent in staat om grip te houden op de nieuwe brand-driven-organisatie en bent in staat om op de juiste momenten bij te sturen. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development, merkstrategie, innovatie, product management en change management.

Inhoud van de opleiding

De MBA ‘Brand Driven Innovation’ duurt ongeveer 12 maanden en omvat 30 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze opleidingslocaties. Hierin volgt u colleges en werkt aan opdrachten. Uw investering hiervoor bedraagt EUR 9.550,-

Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)

Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.

Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.

Module 3: Business Development & Innovation Management (college 11 t/m 15)

Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.

Module 4: Gedragsverandering & Leadership  (college 16 t/m 20)

Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.

Module 5: Productontwikkeling, Planning en Lancering (college 21 t/m 25)

Tijdens deze module ontwikkelt u een heldere visie op de rol van product development binnen de organisatie. Er wordt ingezoomd op de strategische context, het organisatiebeleid en de rol van productmanagement hierin. Thema’s die verder aan bod komen zijn: marktsegmentatie,  consumer insights, conceptcreatie, verwachtingen R&D en waardepropositie-ontwikkeling. U leert hoe u op een effectieve manier van concept tot productlancering kunt komen. Er wordt ingezoomd op de aan productmanagement gekoppelde gebieden als marktonderzoek, financiële planning, productontwikkeling en marketing en er wordt uitgelegd hoe u deze afdelingen (de interne organisatie) mee kunt krijgen. U leert tot slot hoe u een goed productplan kunt opstellen.

Module 6: Implementatie & Monitoring Productbeleid (college 26 t/m 30)

Tijdens deze module leert hoe u uw product/ portfoliostrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe methoden en instrumenten aangereikt waarmee u uw productstrategie gedegen ten uitvoer kunt brengen en u weet welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie gereedmaakt voor de implementatie van uw product/ portfoliostrategie.  U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. Op welke KPI’s wordt er gestuurd, welke metrics worden er gehanteerd en hoe en wanneer dient er bijsturing in het proces plaats te vinden?

Vorm van de opleiding

De Executive Master ‘Brand Driven Innovation & Product Management’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen.  Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de masteropleiding aan diverse opdrachten en cases en rond uw MBA tenslotte af met het schrijven van een referaat.

Voor wie is de opleiding bestemd?

De MBA ‘Brand Driven Innovation & Product Management’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van business development, merkstrategie, verandermanagement, innovatie en product management. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of veranderkundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Ervaringen

- 8,5
 “De feedback op ons referaat en de specifieke vragen door Arend Jan Majoor heb ik als waardevol ervaren. Dit gaf mij dikwijls een ander inzicht op onze situatie. Erg leuk was ook de presentatie en de inspirerende cases “

     

- 8,5
 “Goed om vanuit verschillende invalshoeken en ervaringen opleiding te krijgen op dit gebied. Het technische deel hebben we goed kunnen toepassen in het referaat. Daarbij wel de opmerking dat er meer duidelijkheid verschaft kan worden over wat er nu precies verwacht wordt. Het leiderschap deel vond ik een heel interessant onderdeel van de training. De meeste trainers waren goed. De ontvangst en eten en drinken in de savannah toren was helemaal goed. Over het algemeen ben ik zeer tevreden met de gevolgde opleiding en de gemêleerde en leuk groep mede studenten. Het was leerzaam en inspirerend! .”

     

- 7
 “Boeiende presentaties en verhalen. Verhalen uit de praktijk werken goed en aanstekelijk. Goede sprekers! Wellicht verkorte cursus en lange cursus uit elkaar houden. Met name als er tussentijds een break is van 2 weken en lange cursus wel doorgaat. Interessante verhalen van de sprekers.”

     

- 8,5
 “Leuke en leerzame colleges. Met name de branding colleges (van o.a. Michiel Maandag) waarin voorbeelden uit de merkpraktijk werden gebruikt. Ik heb voor hier voor onze organisatie uiteindelijk veel aan gehad. “

     

- 8
 “Fijne tijd gehad. Veel geleerd. Goede docenten, goede sfeer. Mooie locatie”

     

- 8,5
 “Interessant en goed door de docenten gebracht. De winst die ik uit de cursus gehaald heb vond ik prima. Arend Jan Majoor en Marcel Kuiper zijn echte vakprofessionals op dit gebied en wisten hun kennis en expertise op inspirerende wijze over het voetlicht te brengen “

Docenten

De docenten die de opleiding Brand Driven Innovation & Product Management (Executive Master) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.

Arend Jan Majoor.jpg
Arend Jan Majoor

Arend-Jan Majoor is een echte innovator. Gedreven door vernieuwing als het een betere wereld dient. Start graag nieuwe bedrijven en projecten op. Combineert 15+ jaar ervaring vanuit multinationals, nationals, MKB en startups. Actief nu met afval en recycling. Als geen ander weet hij structuur te brengen en chaos en, als de tijd daarvoor rijp is, ondersteunt hij anderen om zaken over te nemen. Vanuit deze drijfveer, werkt hij als ondernemer, als business developer, consultant en docent in Nederland en daarbuiten. 

joris-craandijk-1.jpg
Joris Craandijk

Joris Craandijk. Als marketeer, manager en strateeg heeft Joris Craandijk bij een multinational veel binnenlandse en buitenlandse ervaring opgedaan. Daarin stond het creëren van nieuwe business altijd centraal. Of het nu handelde om een line extention, greenfield project, crisismanagement of een complex innovatie project, alles draaide om het verbinden van visie, strategie en management met een idee, de organisatie en de uitvoering. Samen op weg naar succes. Een echte ervaringsdeskundige.

marcel kuiper.jpg
Marcel Kuiper

Marcel Kuiper. Mijn passie gaat uit naar het helpen van mensen en organisaties bij het doorvoeren van veranderingen om zo hun doelstellingen te realiseren. Producten en diensten zijn vaak nog te complex. Het is mijn drijfveer om te helpen de eenvoud door te voeren en te bewaren. Veranderingen zelf gaan daarnaast ook vaak mis. Door het gedrag van de betrokken medewerkers centraal te stellen is het mijn overtuiging dat de verandering uiteindelijk succesvol zal zijn.

Michiel Maandag.jpg
Michiel Maandag

Michiel Maandag is merkadviseur, coach en oprichter van monday brand advisory. Tijdens het coachen en trainen van start-ups en kleine bedrijven realiseerde hij zich dat het ontwikkelen van merken waar mensen van houden voor start-ups geen onderwerp van gesprek is. Zijn doel is om dit te veranderen. Op basis van zijn ervaring in werken met wereldmerken en internationale marketing heeft Michiel unieke en zeer effectieve methodes ontwikkeld om winnende merken te creeren. 

Huber Jaspers
Huber Jaspers

Met ruim 20 jaar ervaring in branding en design voor nationale en internationale opdrachtgevers stuurt Huber Jaspers (Section Brand Design) multi-disciplinaire teams aan. I have over 20 years experience in branding and design for local and international clients. Especially in creating corporate identities for leading companies. And I’m still learning! Emotional brands make strong personalities. I believe in the power of genuine brands. My objective is to give brands a distinctive and remarkable look, a visual and verbal story that inspires, motivates and is meant to stay. 

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt € 9550,- (ex BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, cursusmateriaal en literatuur. Cateringkosten en eventuele verblijfkosten zijn hierin niet meegenomen. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn overigens aftrekbaar van de belasting. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Collegedata

De colleges vinden om de twee weken plaats. Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Aanmelden kan op de locaties: Amsterdam, Arnhem, Assen, Breda, Den Bosch, Eindhoven, Enschede, Emmen, Groningen, Leeuwarden, Maastricht, Middelburg, Rotterdam, Utrecht, Venlo of Zwolle.

Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning (dit zijn video-opnames van een recente klassikale opleiding, voorzien van slides en geluid). Dit biedt u extra flexibiliteit.

Collegedata: opleiding met startdatum in Oktober 2021. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.

  • College 1+ 2: Donderdag 14 oktober 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 4 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 18 november 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag 2 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 16 december 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 11+ 12: Donderdag 20 januari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 13 + 14: Donderdag 3 februari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 15 + 16: Donderdag 17 februari 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 17 + 18: Donderdag 10 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 19 + 20: Donderdag 17 maart 2022 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 21+ 22: Donderdag 24 maart 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 23 + 24: Donderdag 7 april 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 25 + 26: Donderdag 21 april 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 27 + 28: Donderdag 28 april 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 29 + 30: Donderdag 12 mei 2021 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • Afstuderen: Donderdag 9 juni 2022 (18.30 uur -21.00 uur excl. diner)

Collegedata: opleiding met startdatum donderdag 14 oktober 2021. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.  

  • Collegedata module 1: sep – okt 2021
  • Collegedata module 2: nov – dec 2021
  • Collegedata module 3: jan – feb 2022
  • Collegedata module 4: mrt – apr 2022
  • Collegedata module 5: mei – jun 2022

Collegedata: opleiding met startdatum donderdag 20 januari 2022. U kunt zich aanmelden op een van onze 16 cursuslocaties in Nederland.  

  • Collegedata module 1: jan – feb 2022
  • Collegedata module 2: mrt – apr 2022
  • Collegedata module 3: mei – jun 2022
  • Collegedata module 4: sep – okt 2022
  • Collegedata module 5: nov – dec 2022

Startdata

  • 14-10-2021, Amersfoort
  • 14-10-2021, Amsterdam
  • 14-10-2021, Arnhem
  • 14-10-2021, Assen
  • 14-10-2021, Breda
  • 14-10-2021, Den Bosch
  • 14-10-2021, Eindhoven
  • 14-10-2021, Emmen
  • 14-10-2021, Enschede
  • 14-10-2021, Groningen
  • 14-10-2021, Leeuwarden
  • 14-10-2021, Maastricht
  • 14-10-2021, Middelburg
  • 14-10-2021, Rotterdam
  • 14-10-2021, Utrecht
  • 14-10-2021, Venlo
  • 14-10-2021, Zwolle
  • 20-01-2022, Amersfoort
  • 20-01-2022, Amsterdam
  • 20-01-2022, Arnhem
  • 20-01-2022, Assen
  • 20-01-2022, Breda
  • 20-01-2022, Den Bosch
  • 20-01-2022, Eindhoven
  • 20-01-2022, Emmen
  • 20-01-2022, Enschede
  • 20-01-2022, Groningen
  • 20-01-2022, Leeuwarden
  • 20-01-2022, Maastricht
  • 20-01-2022, Middelburg
  • 20-01-2022, Rotterdam
  • 20-01-2022, Utrecht
  • 20-01-2022, Venlo
  • 20-01-2022, Zwolle
1

Persoonsgegevens

2

Facturatie

3

Bevestiging

Datum & locatie



Persoonsgegevens



Afleveradres studiemateriaal



Overzicht opleidingskosten


Indien u geen gebruik wenst te maken van catering of examinering gelieve die vinkjes uit te zetten.

Opleidingskosten €9550 (excl. btw) lees meer
Catering- & faciliteitskosten €750 (excl. btw) lees meer
Examen- & afstudeerkosten €885 (excl. btw) lees meer

Facturatie



Factuuradres

Bevestiging



Ja Algemene voorwaarden

Inschrijven

Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Brochure aanvragen

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Kosten:
€9550

Aantal deelnemers:
8 - 15

Onze cursuslocaties

UBS locaties

Met meer dan 15 locaties kunt u overal in Nederland terecht. Bekijk de locaties