Opleidingsinformatie:
Wilt u ook onderscheidende producten en diensten met toegevoegde waarde in uw portfolio? Vast wel. Hoewel dit soms een 'mission impossible lijkt', kan de oplossing dichterbij liggen dan u denkt. Bijvoorbeeld door te focussen op het merk; het ‘DNA’ van uw organisatie. Bij zogenoemde merkgedreven innovation vormt uw eigen merk de basis voor uw business innovatiestrategie. Door te opereren vanuit een heldere set merkwaarden en/ of 'brand promise' kan uw merk de leidraad vormen voor vernieuwing in uw organisatieactiviteiten. Hiermee wordt uw bedrijf betekenisvoller voor uw klanten op een manier die alleen ú hen kan bieden. Uw merk komt hierbij tot leven en wordt een krachtige tool om uw klanten en personeel te motiveren, focus aan te brengen in uw bedrijfsactiviteiten en keuzes te maken op alle niveaus binnen de organisatie.
Onderwerpen
- Welke trends zijn er binnen merkontwikkeling, branding en waardecreatie?
- Hoe kan ik een merkstrategie formuleren in lijn met de bedrijfsstrategie?
- Hoe kan ik een herkenbare waardepropositie/ positionering ontwikkelen?
- Waarborgen van het gebruik van het merk (als kompas) in de organisatie.
- Inzichten op het gebied van strategie, business development en innovation.
- Formuleren van een effectieve (brand) innovation- en developmentstrategie
- Bouw van een organisatie met toegevoegde waarde en innovatievermogen
- Integratie en implementatie van de innovatiestrategie in de organisatie.
Resultaat
Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de merk- en business innovationstrategie. U bent in staat om tot een 'overall' business developmentstrategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfsstrategie. U weet hoe u een merkgedreven innovatieproces kunt opstarten en hoe u dit vertaald kunt krijgen in alle geledingen van de organisatie, resulterend in een onderscheidend productaanbod. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u op een efficiënte manier een nieuw 'brand driven innovatiebeleid' kunt doorvoeren en monitoren. Tot slot bent u op de hoogte van de laatste kennis en inzichten op het gebied van business development, innovatie en brand management.
Inhoud van de opleiding
De Post Academische opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties.
Module 1: Brand Strategy & Propositieontwikkeling (college 1 t/m 5)
Tijdens deze module leert hoe u uw merkstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische kennis en inzichten over branding, propositieontwikkeling en waardecreatie waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u marketing- en merkprocessen beter en effectiever kunt organiseren en hoe u deze in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het omgaan met digitale uitdagingen van merkbeleid en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten ervan.
Module 2: Brand Development & Borging in de Organisatie (college 6 t/m 10)
Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van de merkstrategie. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, verandermanagement en leadership en leert wat nodig is om veranderingen ”erdoor’ te krijgen. Daarnaast komt het borgingsstuk uitvoerig aan bod, want alleen daarmee kunt u duurzaam aan een merk bouwen. U leert hoe u de merkidentiteit in alle geledingen van de organisatieprocessen kunt brengen en ze tevens consistent kunt houden.
Module 3: Business Development & Innovation Management (college 11 t/m 15)
Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.
Module 4: Gedragsverandering & Leadership (college 16 t/m 20)
Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.
Vorm van de opleiding
De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen. Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de opleiding aan diverse opdrachten en cases en rondt uw PAO tenslotte af met het schrijven van een referaat.
Voor wie is de opleiding bestemd?
De Post Academische Opleiding ‘Brand Strategy & Business Development’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van business innovatie, strategievorming, marketing en branding. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of marketingachtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.
Ervaringen
- 9
“Een interessante opleiding die het mogelijk maakt om de theorie direct toe te passen in de praktijk in je eigen bedrijf. Inspirerende docenten met veel praktijkervaring weten te motiveren. Ook waardevol om contacten en ervaringen met mede studenten uit te wisselen. “
- 8
“Opleiding sloot uitstekend aan bij mijn behoeften, qua inhoud en niveau. Docenten waren prima. Heb wel erg lang moeten wachten op antwoord van docent die ik via email had gesteld. “
“+++ succesvolle innovatie case uit de praktijk als uitgangspunt genomen
+++ benadrukken en uitleg van multidisciplinaire samenwerking, onafhankelijk werken in innovatie als een van de succesfactoren
+++ uitgebreide case met veel voorbeelden van inhoud, proces, etc.
++ voor iedereen concreet en begrijpelijk
+++ presentatoren /begeleiding vol energie
+ locatie/accommodatie
+ informele setting
Tip: 2 casus ipv 1 (differentiatie )
- 8,5
“Prima ervaring. Boek van Caluwé sluit echter minder goed aan en het laatste college zou vooraan moeten gezien de inhoud. Beter wat later starten met eindpresentaties.”
Docenten
De docenten die de opleiding Brand Strategy & Business Development (PAO) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.
Carlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach / investment manager for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on extensive strategic marketing and consulting experience, Carlos´ strength lies in enabling innovation, value creation and business building.
Marijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.
Alexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.
Kosten
Uw investering voor deze opleiding bedraagt 7521 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.
Collegedata
Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning.
Collegedata: opleiding start donderdag 22 augustus 2024.
- College 1 + 2: Donderdag 22 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 3 + 4: Vrijdag 23 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 5 + 6: Donderdag 29 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 7 + 8: Vrijdag 30 augustus 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 9 + 10: Donderdag 5 september 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024.
- College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 5 + 6: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 7 + 8: Donderdag 21 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 9 + 10: Donderdag 12 december 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 23 januari 2025
- College 1 + 2: Donderdag 23 januari2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 3 + 4: Donderdag 6 februari 2025(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 5 + 6: Donderdag 20 februari 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 7 + 8: Donderdag 6 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 9 + 10: Donderdag 20 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 27 maart 2025
- College 1 + 2: Donderdag 27 maart 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 3 + 4: Donderdag 10 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 5 + 6: Donderdag 24 april 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 7 + 8: Donderdag 8 mei 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 9 + 10: Donderdag 22 mei 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Collegedata: opleiding start donderdag 5 juni 2025.
- College 1 + 2: Donderdag 5 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 3 + 4: Donderdag 12 juni 2025(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 5 + 6: Donderdag 19 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 7 + 8: Donderdag 26 juni 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- College 9 + 10: Donderdag 3 juli 2025 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
- Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
Startdata
- 23-01-2025, Utrecht
Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.
Opleidersbeoordeling
Kosten:
€7521
Aantal deelnemers:
8 - 15
Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer