De aanwezigheid van toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen worden almaar belangrijker voor organisaties. Om duurzame waardecreatie te bewerkstelligen, is echter nogal wat nodig.. Denk aan het faciliteren van creativiteit, het optuigen van innovatieprocessen, het inregelen van veranderstructuren en het meekrijgen van mensen. Maar hoe zorg je er nu voor dat al deze processen goed verlopen? Tijdens deze opleiding leer je enerzijds hoe je de business developmentstrategie kundig kunt optuigen en anderzijds hoe je goed verandermanagement kunt bedrijven. Het centrale uitgangspunt hierbij is: de rol die procesmanagement speelt bij organisatieontwikkeling, change management en innovation. 

Onderwerpen

  • Inzichten op het gebied van strategie, business development en innovation.
  • Hoe kan ik een business innovatie- en developmentstrategie formuleren?
  • Hoe bouw ik een bedrijf met toegevoegde waarde en innovatievermogen?
  • Hoe de innovatiestrategie te integreren en implementeren in de organisatie?
  • Welke rol spelen leadership, verandermanagement en cultuur bij innovatie?
  • Hoe kan ik een effectieve veranderstrategie formuleren?
  • Hoe kan ik de veranderstrategie succesvol doorvoeren  in de organisatie?
  • Welke skills zijn vereist om het veranderproces door te kunnen voeren?

Resultaat

Na afloop van de opleiding bent u in staat om zelfstandig uitvoering te geven aan de business development- en veranderstrategie. U bent in staat om tot een strategie te komen die in lijn ligt met de bedrijfs- en marketingstrategie. U weet hoe u een effectief innovatieproces kunt opstarten en hoe u het noodzakelijke veranderproces in goede banen kunt leiden. U weet tevens hoe u het beste om kunt gaan met interne weerstand en het veranderen van bestaande structuren en culturen. U bent op de hoogte van alle succesfactoren van business leaders en weet hoe u een succesvolle implementatie kunt doorvoeren. Tot slot verkrijgt u de laatste kennis over business development, innovatie en verandermanagement.

Inhoud van de opleiding

De Post Academische opleiding Business Strategy & Change Management’ duurt ongeveer 6 maanden en omvat 20 colleges van 3 uur. U volgt de opleiding met ongeveer 10-15 deelnemers op een van onze locaties. 

Module 1: Business Strategy & Innovation Management (college 1 t/m 5)

Tijdens deze module leert u hoe u de juiste strategische fundamenten kunt leggen om tot een succesvolle business developmentstrategie voor uw organisatie te komen. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over strategisch management, business model innovation, market learning en open innovation. U leert hoe u innovatieprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met de organisatie van creativiteit en innovatiekracht en hoe dit dient te resulteren in toegevoegde waarde, een verdienmodel en onderscheidend vermogen. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het product ontwikkelingsproces, concurrentie en het belang van een goede time-to-market.

Module 2: Gedragsverandering & Leadership  (college 6 t/m 10)

Tijdens deze module leert hoe u uw innovatiestrategie intern kunt doorvoeren. U krijgt nieuwe kennis en inzicht over organisatiecultuur, identiteit en waarden, interne weerstand, draagvlakcreatie en change management. U leert welke krachten er spelen binnen organisaties en hoe u daarmee uw voordeel kunt doen. U leert tevens welke rol leadership kan spelen bij het veranderen van de organisatie. U krijgt nieuwe kennis en inzichten over de succesfactoren van business innovation leaders. Tot slot leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een nieuwe innovatiestrategie en hoe u grip kunt houden op het totale implementatieproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces.

Module 3: Veranderstrategie & Change Management (college 11 t/m 15)

Tijdens deze module leert hoe u uw veranderstrategie kunt vormgeven. U verwerft tal van nieuwe pragmatische inzichten, tools, tips, methodes en guidelines over change management uit de praktijk waarmee u uw voordeel kunt doen. U leert hoe u veranderprocessen beter en effectiever kunt organiseren, hoe u om kunt gaan met bestaande structuren en systemen en hoe u deze kunt veranderen en (weer) in lijn kunt brengen met de bedrijfsstrategie. Verder krijgt u nieuwe kennis en inzichten over het managen van het veranderproces en wordt u bijgeschoold over integratie- en implementatieaspecten van de veranderstrategie.

Module 4: Implementatie & Monitoring Veranderbeleid (college 16 t/m 20)

Tijdens deze module leert u hoe u de organisatie concreet gereedmaakt voor de implementatie van een veranderstrategie. U leert hoe u doelstellingen opstelt, hoe u uw veranderteam prepareert en hoe u dit kunt managen, hoe u bestaande systemen kunt integreren met de nieuwe systemen maar bovenal: hoe u grip kunt houden op het totale veranderproces. U wordt tot slot bijgespijkerd over alle ins en outs van het monitoringproces. U krijgt tevens aan de hand van enkele best practices en cases voorbeelden van succesvolle veranderprojecten en -implementaties.

Vorm van de opleiding

De Post Academische Opleiding ‘Business Strategy & Change Management’ is zo opgezet om uw strategisch denkniveau in relatief kort tijdsbestek naar een hoger niveau te brengen opdat u betere managementbeslissingen kunt nemen.  Verder staat de kwantificering van beleid centraal tijdens deze opleiding. U redeneert gedurende de opleiding terug vanuit een bedrijfskundig perspectief. Tijdens uw opleiding wordt u begeleid door een kerndocent. Deze docent is gedurende de opleiding beschikbaar voor uw vragen en opmerkingen en zal u daar waar nodig ondersteunen. De kerndocent beoordeelt u aan het einde van de opleiding. U werkt gedurende de opleiding aan diverse opdrachten en cases en rondt uw PAO tenslotte af met het schrijven van een referaat.

Voor wie is de opleiding bestemd?

De Post Academische Opleiding ‘Business Strategy & Change Management’ is bedoeld voor professionals die zich verder willen ontwikkelen op het gebied van strategisch management en leadership, strategievorming, organisatiekunde en verandermanagement. De opleiding is een executive opleiding wat betekent dat een bepaald werk- en denkniveau gewenst is. Doorgaans hebben onze deelnemers een bedrijfskundige of veranderkundige achtergrond, 5 tot 15 jaar relevante werkervaring en HBO+ denkniveau. In principe staat het iedereen vrij om deel te nemen, onze ervaring is echter dat het optimale leerresultaat ligt bij een ruimere werkervaring.

Ervaringen

- 9
 Contact was goed en snel. De docenten voornamelijk goed. Veel praktijkvoorbeelden en bevlogenheid. Over het geheel een goede opbouw, leerzaam en interessant. Praktisch toepasbaar. Arend Jan is top, super enthousiast en maakt de stof inzichtelijk. “

     

- 8,5
 “Waardevolle opleiding met een goede balans tussen theorie en praktijk. De trainers brachten de stof op een boeiende manier over. De colleges werden op een interactieve manier gegeven waardoor er voldoende ruimte was om ervaringen te delen. Niet alle onderdelen uit de studiegids werden tijdens de opleiding behandeld en er werd geen gebruik gemaakt van de literatuur.”

     

- 9
 “Dankjewel. Dankzij deze opleiding heb ik weer nieuwe inzichten erbij. Heel praktisch toepasbaar en tot de verbeelding sprekend met als bonus: leuke nieuwe professionals in mijn netwerk erbij en een kijkje in de keukens van andere organisaties. “

     

- 8
 “Heel goede ervaring! De materie werd vanuit verschillende hoeken belicht en er was voldoende diepgang. Zeker bij de meer interactieve colleges was het ook zeer waardevol om met de rest van de deelnemers van gedachten te wisselen en van elkaar te leren. Docenten over algemeen van hoog niveau en duidelijk inhoudsdeskundigen. Soms sluit een college qua vorm en inhoud misschien iets minder aan bij je persoonlijke situatie/voorkeur, maar dat wordt door de andere colleges ruimschoots gecompenseerd”

Docenten

De docenten die de opleiding Business Strategy & Change Management (PAO) voor u verzorgen, hebben hun sporen ruimschoots in de praktijk verdiend. Naast deze ervaring in het vakgebied hebben zij ook een goede kennis van wetenschap, modellen en strategieën waardoor zij als geen ander in staat zijn om een brug te slaan tussen strategie en praktijk.

Patrick van Thiel
Patrick van Thiel

Patrick van Thiel. Beheerst de kunst van het definiëren, configureren en implementeren van de gewenste bedrijfs-, merk-, marketing- en communicatie- en designstrategieën. Snel vertrouwd met nieuwe situaties en nieuwe feiten door combinatie van analytisch en conceptueel vermogen. Strategisch, creatief én pragmatisch. Zeer gemotiveerd om blijvende (team) resultaten te bereiken. Brede kijk op zaken. Motto: connecting the dots & finding the missing links.

Carlos Zwikker.jpg
Carlos Zwikker

Carlos Zwikker. The past years Carlos has coached and mentored start-ups based on his experience in the Philips Lifestyle Incubator where he was venture coach / investment manager for Shapeways, currently the world’s leading 3D Printing Internet Service. An environment, in which a cocktail of creativity, business sense, analysis, customer psychology and out of the box thinking act as a driver of change and innovation, is where Carlos performs best. Building on extensive strategic marketing and consulting experience, Carlos´ strength lies in enabling innovation, value creation and business building.

Marijn Mulders UBS.jpeg
Marijn Mulders

Marijn Mulders heeft vanuit Cap Gemini talloze bedrijven ondersteund bij het herinrichten van de bedrijfsprocessen en veranderprocessen. Bij een van zijn klanten is hij vervolgens in dienst getreden en heeft bij de werkmaatschappijen in Europa en Amerika veranderprocessen uitgevoerd waarbij het verbeteren van de resultaten en de bedrijfsprocessen centraal stond. Inmiddels werkt hij bij diverse Hogescholen, waar hij studenten inhoudelijk begeleidt en tevens coacht op het samenspel van theorie en praktijk.

alexander-boelen-150x150.jpg
Alexander Boelen

Alexander Boelen heeft als strategisch adviseur en business innovation manager jarenlange ervaring in het managen van creativiteit en het combineren van verschillende expertises, altijd met een focus op business development en innovatie. Hij heeft een achtergrond in architectuur en stedelijk ontwerp, kennismanagement en (geo-)modeling en simulatie en een internationaal netwerk in onder meer de domeinen transport, media, universiteiten en onderzoeks- instellingen.

Kosten

Uw investering voor deze opleiding bedraagt 7521 euro (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief colleges, studiemateriaal, toetsing en arrangement. Er zijn mogelijkheden om in meerdere termijnen het deelnamebedrag te voldoen. Informeer naar de mogelijkheden als u hier gebruik van wilt maken. De opleidingskosten zijn in bepaalde gevallen fiscaal aftrekbaar. Meer informatie vindt u op de website van de belastingdienst.

Collegedata

Er vinden per dag twee colleges plaats. Er wordt gestart om 15.00 uur met het eerste college, het tweede college start om 18.30 uur en duurt tot 21.00 uur. Mocht u op een bepaalde datum niet kunnen: gemiste colleges kunnen te allen tijde worden ingehaald middels e-learning.

Collegedata: opleiding start donderdag 18 januari 2024. 

  • College 1 + 2: Donderdag 18 januari 2023 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 1 februari 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 15 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag 29 februari 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 14 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

Collegedata: opleiding start donderdag 21 maart 2024. 

  • College 1 + 2: Donderdag 21 maart 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 4 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 18 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag 25 april 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 16 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner) 
  • Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

Collegedata: opleiding start donderdag 23 mei 2024. 

  • College 1 + 2: Donderdag 23 mei 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 6 juni 2024(15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 20 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag 27 juni 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 4 juli 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner) 
  • Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

Collegedata: opleiding start donderdag 10 oktober 2024. 

  • College 1 + 2: Donderdag 10 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 3 + 4: Donderdag 24 oktober 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 5 + 6: Donderdag 7 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 7 + 8: Donderdag 21 november 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • College 9 + 10: Donderdag 12 december 2024 (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)
  • Resterende collegedata volgen binnenkort (15.00 uur -21.00 uur incl. diner)

Startdata

  • 23-05-2024, Utrecht
  • 10-10-2024, Utrecht
1

Persoonsgegevens

2

Facturatie

3

Bevestiging

Datum & locatie



Persoonsgegevens



Adresgegevens



Facturatie



Factuuradres

Bevestiging



Ja Algemene voorwaarden

Inschrijven

Vul hieronder uw emailadres in en u ontvangt de brochure van deze opleiding in uw mailbox.

Brochure aanvragen

Opleidersbeoordeling

8.1

Bron: Springest

Kosten:
€7521

Aantal deelnemers:
7 - 15

Overweegt u een opleiding? Neem contact op met UBS om uw leerbehoefte te bespreken. Bel ons via 030-2270497 of lees meer